Identyfikacja wizualna firmy lub marki

Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna firmy lub marki to potężne narzędzie wizerunkowo-marketingowe. To właśnie dzięki mądrze obmyślonej identyfikacji konsumenci postrzegają jedne marki jako godne zaufania, a inne np. jako dynamiczne, młodzieżowe czy ekologiczne.

Identyfikacja wizualna to charakterystyczny dla konkretnej firmy zbiór elementów graficznych, którego celem jest:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • kreowanie określonego wizerunku firmy za pomocą kolorów i innych elementów wizualnych,
  • podniesienie prestiżu danego brandu,
  • a w niektórych przypadkach nawet wzrost sprzedaży.

Jest ona często uważana za wskaźnik profesjonalizmu firmy, dlatego warto zadbać, by była przygotowana rzetelnie i wyróżniała się na tle konkurencji.

Elementy identyfikacji wizualnej firmy

Podstawowymi elementami identyfikacji wizualnej firmy są logo, font (czyli wybrany lub specjalnie zaprojektowany krój pisma), a także kolorystyka. W niektórych przypadkach identyfikacja jest poszerzona o dodatkowe elementy, np. papier firmowy, druki firmowe, oznakowanie samochodów bądź wzór opakowania produktów.

O czym pamiętać podczas tworzenia lub wyboru identyfikacji wizualnej firmy?

Przede wszystkim identyfikacja firmy powinna być spójna i uniwersalna. Przez uniwersalność rozumiemy tu możliwość wykorzystania poszczególnych elementów na wielu płaszczyznach. Np. logo powinno występować nie tylko w wariancie kolorowym, ale też czarno-białym, który pozwoli na jego wyraźne zaakcentowanie na materiałach, których nie da się wydrukować w kolorze. Sama kolorystyka powinna natomiast odzwierciedlać wartości i specyfikę firmy. Często wykorzystuje się w tym celu psychologię kolorów, zgodnie z którą np. odcienie niebieskiego kojarzą się z odpowiedzialnością, a pomarańczowego z młodością.

Projektowanie identyfikacji wizualnej

Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy najlepiej jest oddać w ręce profesjonalnego zespołu grafików i marketerów. Tylko wtedy zyskujemy pewność, że opracowane materiały będą zarówno estetyczne, jak i skuteczne oraz zgodne z bieżącymi trendami. Ma to szczególnie duże znaczenie dla marek, które decydują się na zmianę identyfikacji, by podkreślić zmiany w strukturze czy wartościach firmy.

Księga identyfikacji wizualnej

Księga identyfikacji wizualnej, zwana też księgą znaku, to dokument, który tworzy się po opracowaniu nowego systemu identyfikacji dla danej marki. Gromadzi on wszystkie wytyczne na temat rekomendowanych sposobów używania kolorów, znaków czy fontów.

Identyfikacja wizualna – cena

Cena identyfikacji wizualnej zależy od bardzo wielu czynników. Pierwszym z nich jest zakres prac – w przypadku, gdy będzie bardzo szeroki, cena naturalnie się podwyższy. W związku z tym znacznie mniej zapłacimy za pojedynczą usługę ograniczoną, np. do zaprojektowania logotypu.

Porozmawiajmy!

Wypełnij formularz

Ta witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązuje Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi Google.

Administratorem danych osobowych jest CCPorter Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (01-171), przy ul. Młynarskiej 42/115.

W przypadku pytań i wniosków dotyczących danych osobowych prosimy kontakt na rodo@ccporter.com lub adres korespondencyjny Spółki. Celem przetwarzania jest udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub wiadomość, co stanowi prawnie uzasadniony interes Spółki (tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku wyrażenia zgody – będziemy przesyłać treści marketingowe wybranym kanałem komunikacji (art. 6. ust. 1 lit a RODO). Przysługuje prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania. Ma Pani/Pan prawo do zgłoszenia sprzeciwu z przyczyn związanych ze swoją szczególna sytuacją. Można wycofać wyrażoną zgodę w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed takim wycofaniem. Przysługuje też prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Dane osobowe będą wykorzystywane przez nas przez okres
 niezbędny do udzielenia odpowiedzi a następnie przechowywane przez okres kilku miesięcy. Cele marketingowe będą realizowane do momentu wycofania zgody. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie łączy się z brakiem możliwości otrzymania odpowiedzi na zadane pytanie. Otrzymywanie treści marketingowych jest dobrowolne. Dane będą przekazane wyłącznie do podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi wsparcia w tym usługi prawne oraz IT, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z nami i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Poza wymienionymi podmiotami Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.

Bezpłatna wycena

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Ta witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązuje Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi Google.

Administratorem danych osobowych jest CCPorter Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (01-171), przy ul. Młynarskiej 42/115.

W przypadku pytań i wniosków dotyczących danych osobowych prosimy kontakt na rodo@ccporter.com lub adres korespondencyjny Spółki. Celem przetwarzania jest udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub wiadomość, co stanowi prawnie uzasadniony interes Spółki (tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku wyrażenia zgody – będziemy przesyłać treści marketingowe wybranym kanałem komunikacji (art. 6. ust. 1 lit a RODO). Przysługuje prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania. Ma Pani/Pan prawo do zgłoszenia sprzeciwu z przyczyn związanych ze swoją szczególna sytuacją. Można wycofać wyrażoną zgodę w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed takim wycofaniem. Przysługuje też prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Dane osobowe będą wykorzystywane przez nas przez okres
 niezbędny do udzielenia odpowiedzi a następnie przechowywane przez okres kilku miesięcy. Cele marketingowe będą realizowane do momentu wycofania zgody. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie łączy się z brakiem możliwości otrzymania odpowiedzi na zadane pytanie. Otrzymywanie treści marketingowych jest dobrowolne. Dane będą przekazane wyłącznie do podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi wsparcia w tym usługi prawne oraz IT, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z nami i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Poza wymienionymi podmiotami Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.