Kampanie Google Ads (Adwords)

Google Ads

Kampania Adwords – co to i na czym polega?

Kampanie Google Ads są powszechną formą reklamy. Za jej sukcesem przemawiają m.in. duża mierzalność wyników, szybkie rezultaty oraz przejrzyste metody płatności.

Kampania, dawniej nazywana Adwords, to rodzaj kampanii stworzonej przy użyciu jednego z najlepszych systemów reklamowych oferowanego przez Google. Daje ona wiele możliwości wyświetlania reklam w wyszukiwarce. Najpopularniejsza z nich to reklamy tekstowe wyświetlane na górze wyszukiwarki w sekcji „sponsorowane”, tuż nad wynikami organicznymi.

Czasami kampania w wyszukiwarce Google uważana jest za alternatywę dla pozycjonowania, z tą przewagą, że daje niemalże natychmiastowe rezultaty.

Ile kosztuje kampania Adwords? Ile kosztuje prowadzenie kampanii Google Ads?

Koszt kampanii Adwords jest uzależniony od kilku czynników m.in. branży, sezonowości, zdefiniowanej grupy odbiorców i optymalizacji reklamy

Rodzaje kampanii Google Ads

Jednak linki sponsorowane w Google to nie jedyna możliwość, jaką daje Google Adwords. Typów kampanii jest znacznie więcej.

W  Google Ads ustawia się także m.in. reklamy wyświetlane w serwisie YouTube czy grafiki pojawiające się podczas przeglądania stron WWW.

Kampania produktowa Adwords

Kampania produktowa Google Ads to rodzaj kampanii szczególnie korzystny dla biznesów typu e-commerce. Kampanie produktowe wyświetlają wszelkie istotne informacje na temat danego produktu z asortymentu sklepu internetowego. Dzięki temu użytkownik, który klika w reklamę produktową jest bardziej świadomy i skłonny dokonać zakupu.

Ten typ kampanii Google Ads nazywany jest niekiedy kampaniami PLA (Product Listing Ads).

Kampania-Lokalna-q2rretfgl5ixjig3m0qhvkzrrpcjhbetaxqi0h362o

Kampania lokalna Google Ads

Kampanie lokalne w Google Ads są to reklamy wyświetlane użytkownikom szukającym konkretnych usług lub produktów w okolicy, w której się znajdują. Innymi słowy, takie reklamy mają doprowadzić jak największą liczbę osób do wizyty w fizycznej lokalizacji sklepu, restauracji, hotelu lub innego punktu usługowego.

Kampanie lokalne Google obecnie są zastąpione kampaniami Performance Max.

Kampania-w-sieci-wyszukiwania-q2rr8u6f43c9ot4rixoxilb7qgthimoa5ccb43ybnk

Kampania w sieci wyszukiwania

Kampania w sieci wyszukiwania Google umożliwia wyświetlanie reklam osobom szukającym konkretnych produktów lub usług. Sprawdza się ona w przypadku wielu biznesów i pomaga zaprezentować markę, produkty i usługi użytkownikom wyszukiwarki Google. Zaletą kampanii w wyszukiwarce jest to, że wyświetlenia reklam nie są płatne. Dopiero, gdy użytkownik kliknie w reklamę jest pobierana opłata przez Google.

Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie i korzysta z niej prawie 93% użytkowników.

Kampania-w-sieci-reklamowej-q2rr78u9j75s0lg1tqwoshs3hyo3h3cnlgjou8bc74

Kampania w sieci reklamowej GOOGLE

Kampania w sieci reklamowej jest wyświetlana na różnych witrynach należących do sieci partnerów Google. Można ustawić wyświetlanie reklam na wybranych użytkowników ustawiając kierowanie po tematach, miejscach docelowych lub słowach kluczowych. Umożliwia ona dodatkowo skorzystanie z funkcji remarketingu. Polega to na wyświetlaniu kreacji reklamowej użytkownikom, którzy w przeszłości odwiedziły stronę internetową.

Discovery--q2rrd91573dq6wq0rccvpz844l2inh6x36ld7vesg0

Kampania discovery Google Ads

Kampanie discovery Google Ads mają charakter multimedialny i pozwalają w prosty sposób trafić do potencjalnych klientów. Głównym celem reklam discovery jest zwiększenie rozpoznawalności marki.

Kampania-Smart-q2rrb8nkkumncxn5hz2lvzhmdwz96s7l58cz9ke3r4

Kampania smart Google Ads

Inteligentne kampanie Google Ads charakteryzują się automatycznym określaniem stawek, kierowaniem reklam czy sposobem tworzenia reklam. Dzięki systemom uczącym się kampania jest automatycznie optymalizowana w taki sposób, aby przynieść jak najlepsze efekty i zrealizować założone cele.

Kampania banerowa Google

Ostatni typ kampanii w Google to tzw. kampanie banerowe (display), które pozwalają na wyświetlanie grafiki reklamowej na określonych witrynach internetowych, wybranej grupie odbiorców potencjalnie zainteresowanych produktem.

Porozmawiajmy!

Wypełnij formularz

Ta witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązuje Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi Google.

Administratorem danych osobowych jest CCPorter Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (01-171), przy ul. Młynarskiej 42/115.

W przypadku pytań i wniosków dotyczących danych osobowych prosimy kontakt na rodo@ccporter.com lub adres korespondencyjny Spółki. Celem przetwarzania jest udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub wiadomość, co stanowi prawnie uzasadniony interes Spółki (tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku wyrażenia zgody – będziemy przesyłać treści marketingowe wybranym kanałem komunikacji (art. 6. ust. 1 lit a RODO). Przysługuje prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania. Ma Pani/Pan prawo do zgłoszenia sprzeciwu z przyczyn związanych ze swoją szczególna sytuacją. Można wycofać wyrażoną zgodę w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed takim wycofaniem. Przysługuje też prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Dane osobowe będą wykorzystywane przez nas przez okres
 niezbędny do udzielenia odpowiedzi a następnie przechowywane przez okres kilku miesięcy. Cele marketingowe będą realizowane do momentu wycofania zgody. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie łączy się z brakiem możliwości otrzymania odpowiedzi na zadane pytanie. Otrzymywanie treści marketingowych jest dobrowolne. Dane będą przekazane wyłącznie do podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi wsparcia w tym usługi prawne oraz IT, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z nami i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Poza wymienionymi podmiotami Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.

Bezpłatna wycena

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Ta witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązuje Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi Google.

Administratorem danych osobowych jest CCPorter Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (01-171), przy ul. Młynarskiej 42/115.

W przypadku pytań i wniosków dotyczących danych osobowych prosimy kontakt na rodo@ccporter.com lub adres korespondencyjny Spółki. Celem przetwarzania jest udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub wiadomość, co stanowi prawnie uzasadniony interes Spółki (tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku wyrażenia zgody – będziemy przesyłać treści marketingowe wybranym kanałem komunikacji (art. 6. ust. 1 lit a RODO). Przysługuje prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania. Ma Pani/Pan prawo do zgłoszenia sprzeciwu z przyczyn związanych ze swoją szczególna sytuacją. Można wycofać wyrażoną zgodę w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed takim wycofaniem. Przysługuje też prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Dane osobowe będą wykorzystywane przez nas przez okres
 niezbędny do udzielenia odpowiedzi a następnie przechowywane przez okres kilku miesięcy. Cele marketingowe będą realizowane do momentu wycofania zgody. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie łączy się z brakiem możliwości otrzymania odpowiedzi na zadane pytanie. Otrzymywanie treści marketingowych jest dobrowolne. Dane będą przekazane wyłącznie do podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi wsparcia w tym usługi prawne oraz IT, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z nami i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Poza wymienionymi podmiotami Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.