Reklama zewnętrzna (outdoor)

Reklama zewnętrzna – co to jest?

Reklama zewnętrzna to wciąż skuteczne i relatywnie tanie działanie marketingowe. Outdoor pozwala przede wszystkim na wypromowanie konkretnej kampanii oraz na zaistnienie marki w świadomości odbiorców. Jest to więc rozwiązanie opłacalne zarówno dla wieloletnich, jak i mlodych biznesów.

Reklama zewnętrzna to wszelkie reklamy, które widzimy w przestrzeni publicznej na nośnikach takich jak billboardy, wyświetlacze, autobusy czy przystanki. Z założenia tworzą ją komunikaty mające docierać do odbiorców podczas poruszania się po mieście lub w czasie podróży. Z tego powodu można spotkać się również z określeniami reklama OOH (z ang. out of home) bądź reklama outdoorowa.

Wady i zalety reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna jak każda inna ma swoje wady i zalety. Wiele osób zarzuca kampaniom outdoorowym, że są mniej skuteczne. Jest to jednak mit. Istnieje bowiem zależność nazywana „efektem czystej ekspozycji”. Polega ona na tym, że im częściej widzimy dane logo czy markę, tym chętniej kupujemy jej produkty. Mózg człowieka wychwytuje takie niuanse z reklamy outdoorowej, co przekłada się na ostateczną decyzję zakupową konsumenta. Reklamy te są zatem skuteczne, a zarazem tańsze od reklam telewizyjnych czy radiowych.

 

Reklama zewnętrzna – rodzaje

Istnieje wiele rodzajów reklam zewnętrznych. Charakteryzujemy kilka z nich.

Do nowoczesnych form reklamy zewnętrznej należą także neony czy takie niestandardowe rozwiązania jak np. naklejki w metrze, murale czy sygnowany marką pojazd komunikacji publicznej.

Reklama stojąca, billboardowa oraz banerowa

Sprawdzają się szczególnie wtedy, gdy nośnik usytuowany jest w miejscu, w którym ludzie często się zatrzymują, np. w okolicach skrzyżowań czy sygnalizacji świetlnej. Mogą mieć formę reklamy led lub tablicy reklamowej zewnętrznej.

Reklama wielkoformatowa

Charakteryzuje się nieprzeciętnym rozmiarem, dlatego jest dobrze widoczna z daleka. Może być w związku z tym umieszczona nawet na dużych wysokościach.

Ekrany w środkach komunikacji publicznej

Są szczególnie skuteczne, gdy grupa docelowa jest rozproszona i obejmuje osoby o różnej charakterystyce.

Ekrany bankomatów, automatów biletowych itp

Stanowią subtelną reklamę, która jest jednocześnie najbardziej mierzalna spośród wszystkich reklam zewnętrznych.

Ulotki, gazetki itp.

Najlepiej wspierają lokalne biznesy, np. szkoły językowe czy restauracje.

Ile kosztuje reklama zewnętrzna?

Cennik reklam zewnętrznych jest bardzo zróżnicowany. Wynika to z mnogości rozwiązań i formatów outdooru oraz z uwarunkowań geograficznych. Im większe miasto i częściej uczęszczana ulica, tym droższa reklama.

Darmowa wycena

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. 

Zaufało nam 2000 firm, wśród nich:

Porozmawiajmy!

Wypełnij formularz

Administratorem danych jest CCPorter Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi poniższego zapytania.
Więcej na: [ Polityka Prywatności ]

Bezpłatna wycena

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Ta witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązuje Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi Google.

Administratorem danych osobowych jest CCPorter Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (01-171), przy ul. Młynarskiej 42/115.

W przypadku pytań i wniosków dotyczących danych osobowych prosimy kontakt na rodo@ccporter.com lub adres korespondencyjny Spółki. Celem przetwarzania jest udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub wiadomość, co stanowi prawnie uzasadniony interes Spółki (tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku wyrażenia zgody – będziemy przesyłać treści marketingowe wybranym kanałem komunikacji (art. 6. ust. 1 lit a RODO). Przysługuje prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania. Ma Pani/Pan prawo do zgłoszenia sprzeciwu z przyczyn związanych ze swoją szczególna sytuacją. Można wycofać wyrażoną zgodę w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed takim wycofaniem. Przysługuje też prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Dane osobowe będą wykorzystywane przez nas przez okres
 niezbędny do udzielenia odpowiedzi a następnie przechowywane przez okres kilku miesięcy. Cele marketingowe będą realizowane do momentu wycofania zgody. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie łączy się z brakiem możliwości otrzymania odpowiedzi na zadane pytanie. Otrzymywanie treści marketingowych jest dobrowolne. Dane będą przekazane wyłącznie do podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi wsparcia w tym usługi prawne oraz IT, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z nami i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Poza wymienionymi podmiotami Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.